Sdělujeme informace pro žáky 9. tříd o možnosti účastnit se vzdělávacích aktivit.
Informace pro žáky 9. tříd a jejich rodiče
8. 5. 2020 - ZŠ Slušovice
S výukou plánujeme začít od 11. 5. 2020.
Přihlášku k výuce máte možnost stáhnout. Zároveň Vám bude zaslána prostřednictvím Bakalářů.
Vyplněnou přihlášku zašlete nejpozději do 7. 5. 2020 jedním z následujících způsobů:
- do Bakalářů třídnímu učiteli Vašeho dítěte
- do mailu třídnímu učiteli
- do mailu: rostislav.sarman@zsslusovice.cz
- do schránky u vchodu do budovy školy
Rozdělení do skupin bude zveřejněno 8. 5. 2020. V tento den bude zveřejněn i rozvrh hodin pro žáky připravující se na přijímací zkoušky – obě informace budou zaslány přes Bakaláře.
Organizační informace
- povinnost podepsat čestné prohlášení a seznámení – originály budou vysbírány před vstupem do školy dne 11. 5. 2020, bez podepsaného prohlášení nebude umožněn vstup do budovy školy
- provozní doba školy – dle rozvrhu skupin, bude zaslána do Bakalářů rodičům a žákům do pátku 8. 5. 2020
- způsob omlouvání žáků – bude klasický přes Bakaláře
- provoz školy a hygienická opatření
- školní jídelna: možnost přihlášení oběda v pondělí 11. 5. po příchodu do školy
Cesta do školy a ze školy
Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:
- Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (rouška, ústenka, šátek, šál aj.).
- Dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními; škola při zahájení pobytu ve škole na tuto skutečnost žáky upozorní hned 11.5.2020.
Příchod ke škole a pohyb před školou
- Pohyb žáků před vstupem do školy organizuje škola.
- Budeme minimalizovat velké shromažďování osob před školou.
- Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními.
- Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu.
- Škola bude organizovat shromáždění žáků ve skupinách tak, jak budou následně společně ve třídách.
- Žáky před školou bude vyzvedávat pověřený pedagogický pracovník, který je organizuje do skupiny.
- Shromáždění žáků se odehraje v čase 7:10 – 7:25.
- Žáci různých skupin budou odcházet v různých časech.
Vstup do budovy školy nebo školského zařízení
- Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
- Pedagogové odvedou žáky do tříd po skupinách, aby nedocházelo ke kontaktu mezi skupinami.
- Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
- Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
- Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se žáci mohou pohybovat.
- Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
- Škola organizuje provoz v šatnách, případně místech určených k odložení svrchního oděvu a přezutí tak, aby se zamezilo setkávání žáků z různých skupin.
V budově školy
- Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěva toalet či společných prostor bude organizován tak, aby byly minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivců.
- Při přesunech je vhodné dodržení odstupů 2 metry vždy, když je to možné (nejméně 1,5 metru).
- Bude umožněno trávit velkou přestávku venku. Před opuštěním třídy si všichni žáci na celou dobu mimo třídu nasadí roušky.
- Toalety budou vybaveny tekoucí pitnou vodou, mýdlem v dávkovači, nádobou na dezinfekci a jejím dávkovačem a jednorázovými papírovými ručníky pro bezpečné osušení rukou.
- Úklid a dezinfekce toalet bude probíhat minimálně jednou denně.
- Nádoba na dezinfekci s dávkovačem a jednorázové papírové ubrousky pro bezpečné osušení rukou budou umístěny u umyvadel ve školní jídelně, do místnosti určené pro izolaci osoby s podezřením na nákazu COVID 19.
- Dezinfekční prostředky na ruce budou přidělovány do tříd.
- Bude probíhat časté větrání.
- Úklidový personál bude informován a poučen o hygienických zásadách a o potřebě čištění a dezinfekce povrchů a předmětů.
- Bude probíhat důkladné čištění všech místností, ve kterých se žáci, pedagogové a další pracovníci školy budou nacházet.
- Dezinfekce povrchů nebo předmětů, které používá zvláště velký počet lidí, bude prováděna několikrát denně (např. kliky dveří, spínače světla, klávesnice a počítačové myši, místa k sezení ve společných prostorách).
Ve třídě
- Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci na ruce. Doporučuje se i předchozí umytí rukou (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem).
- Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné, je nutné vyhnout se jakýmkoliv změnám ve složení skupiny žáků.
- Maximální počet žáků ve skupině je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.
- V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
- Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
- Bude zajištěno takové rozmístění lavic ve třídě, které umožní dodržet stanovený odstup mezi žáky – 2 metry (nejméně 1,5 metru).
- Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
- V každé třídě je nezbytné často větrat (minimálně jednou za hodinu po dobu 5 min).
- Škola povede evidenci o docházce žáků do školy.
Pravidla pro poskytování školního stravování v zařízení školního stravování
- Bude probíhat vydávání obědů při zajištění níže uvedených pravidel.
- Pokrmy vydává personál včetně čistých příborů. Strávníci si sami jídlo a pití nenabírají a neberou si ani příbory.
- V jídelně se při výdeji jídla nesmí potkávat žáci z různých skupin žáků. Při stravování jsou zajištěny obvyklé rozestupy jako ve třídě. A dále je nutné zajistit rozestupy mezi jednotlivými skupinami.
- Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku.
- Před vstupem do jídelny si každý žák umyje ruce či použije dezinfekci na ruce.
- Jinak se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.
- Vařit se bude jeden druh oběda.
Při podezření na možné příznaky COVID-19
- Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
- Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, bude umístěn do samostatné místnosti a budeme kontaktovat zákonné zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření bude informovat škola spádovou hygienickou stanici.
Specifika pro žáky připravující se na přijímací zkoušky na střední školy v době od 11. 5. 2020
- V souladu s usnesením vlády č. 491 ze dne 30. dubna 2020 je od 11. 5. umožněna osobní přítomnost žáků 9. ročníků pro účely přípravy na přijímací zkoušky.
- Vzdělávací aktivity se realizují pro skupiny žáků, které mohou být tvořeny pouze žáky 9. ročníků. Pokud je to možné, je vhodné vytvořit skupiny ze žáků jedné třídy.
- Maximální počet žáků ve skupině je 15. Vždy musí být splněny podmínky: jeden žák v lavici s rozestupy mezi žáky 2m.
- Složení skupin je neměnné po celou dobu. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později než k 11. 5. 2020.
- Připouští se střídání více vyučujících u jedné skupiny žáků, pokud je to nezbytné ve vztahu k přípravě na přijímací zkoušky.
- Obsahem je učivo především z předmětů přijímací zkoušky, cílem je příprava na přijímací zkoušku. Časový rozsah a organizaci stanoví ředitel školy.
- Docházka není povinná.
Dokumenty ke stažení
Kalendář akcí
-
Organizace školního roku
- Zájmové kroužky
- Sběr papíru
- Informace školního psychologa
- Bulletin ZŠ Slušovice 2024/25
- Třídní schůzky
- Rozvrh hodin
- Třídy a třídnictví 2024/25
- Bakaláři, elektronická ŽK
URL adresa elektronické žákovské knížky: https://zsslusovice.bakalari.cz/.
Nevhodné chování v naší škole nám není lhostejné, proto se Ti budeme snažit pomoct.